E-mail marketing op orde, zo doe je dat

e-mail marketing is in deze tijd erg belangrijk. Het probleem wat hierbij komt kijken is dat wij, en dan bedoeling ik bijna iedereen, niet zo lang meer de focus kan houden op 1 ding. Dit betekent dat onze aandacht spanne van 12 seconde naar 8 seconde is gedaald. Dit betekent voor ons marketeers, dat wij in een kortere, de aandacht van onze doelgroep moeten trekken. Maar hoe doe je dat precies? Hieronder wat tips om als bedrijf toch je e-mail marketing op orde te krijgen.

Persoonlijk

Persoonlijke e-mails kunnen ervoor zorgen dat je doelgroep toch langer naar je e-mail kijkt. Zo is er bewezen dat een gepersonaliseerde e-mail kan leiden tot een click through rate van maar liefst 14 procent, terwijl dit normaal 10 procent is. Stel je e-mails daarom af op segmenten binnen je doelgroep, of nog beter, op de individu.

Je klanten zijn namelijk geen nummer, en het is daarom van belang dat je ze ook niet zo behandelt. De klanten merken dit opgeven moment toch op en raken daardoor hun interesse kwijt in het bedrijf.

Mobieler

De telefoon speelt een belangrijke rol in ons dagelijks leven. Zo leest 56% van de mensen zijn e-mails van zijn telefoon af. Dit betekent voor ons marketeers dat de mail ook makkelijk leesbaar moet zijn op de mobiel. Als dit niet het geval is, moet de klant constant in en uit zoomen en drukt zo uiteindelijk weg. Dit is iets wat je heel makkelijk tegen kan gaan door het maken van een template voor de mobiel.

Voordat u begint met de mails eruit sturen, is het ook van belang dat je test of deze het wel echt doen. Zo kunt u gedetailleerde statistieken verzamelen over hoe goed de mail werkt.

Wil jij meer weten over het optimaliseren van je e-mail marketing. Neem dan contact op met het e-commerce bureau Yellowgrape. Zij kunnen alle vragen voor je beantwoorden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

twee × vijf =