Wat is display marketing en waar kan je het voor inzetten?

Wanneer je door de supermarkt of door het winkelcentrum loopt ontkom je er niet aan, display marketing. Het is de marketing die wordt ingezet om de aandacht van consumenten te pakken, echte attention grabbers. Dit wordt bijvoorbeeld gedaan door grote opvallende borden, toonbank displays of lifesizers. Wat houden deze termen van display marketing in en waar kan je het voor inzetten?

 

Opvallende borden

Een van de dingen om de aandacht van consumenten te trekken is het tonen van grote borden. Deze borden kunnen verschillende doeleindes hebben. Zo kunnen de borden worden ingezet met een informatieve aard, maar ook om de aandacht van de consument te pakken. Een voorbeeld van een dergelijk bord is een bord boven de schappen in de bouwmarkt waar een bouwvakker aan het boren is met de mooiste boormachine die er in die bouwmarkt wordt verkocht.

 

Toonbank displays

Aannames worden afgeraden om te maken, maar dit type display heeft bijna iedereen wel een keer gezien. Wanneer je eigenlijk alle producten wilt afrekenen bij de toonbank, word je blootgesteld aan nieuwe interessante producten. Deze producten worden aangeboden in opvallende doosjes of bij extravagante afbeeldingen. Dit type display marketing wordt toonbank displays genoemd. Dit kan ingezet worden om op het laatste moment om alsnog een verkoop te genereren.

Lifesizers

Aan dit type display marketing kan je niet ontkomen wanneer je naar de bioscoop gaat. Het zijn grote borden, veelal levensgroot, van de film of van de acteurs in de film. Daarnaast wordt het ook in de supermarkt gebruikt om producten extra opvallend te tonen. Dit extra opvallend tonen kan toegepast worden wanneer een product in de actiekrant staat.

Waar kan display marketing voor worden ingezet?

Dit type marketing wordt voornamelijk ingezet om een product of dienst extra onder de aandacht te brengen. Dit kan worden gedaan als een product in de actiekrant staat , maar ook als extra trigger om nog iets te kopen bij het afrekenproces.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *